Saltar apartados

FRANCISCO JAVIER ROMERO NARANJO

 



PUBLICACIONS

PUBLICACIONS D'INVESTIGACIÓ

1. Capítols en llibres:

  • Romero, F.J. Bodymusic-Bodypercussion. Ritmes de rock, funky, reage i samba amb la percussió corporal i la seua aplicació didàctica. En Percepció i Expressió en la cultura musical bàsica. Lliure Ministeri d'Educació i Ciència. Institut Superior de Formació i Recursos en Xarxa per al professorat. ISBN: 978-84-369-4571-3. pàg.121-138.
  • Romero, F.J. (2008) Percussió Corporal i Intel·ligències múltiples. VII Jornades de Música. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d' Educació.
    ISBN: 978-84-96907-04-1. pàg. 21-38.
  • Romero, F.J. (2006) Una carta de Luigi Boccherini en l'arxiu "de la Staatsbibliothek Preussische kulturbesitz" de Berlín Luigi Boccherini: estudis sobre fonts, recepció i historiografia. coord per Marco Mangani, Elisabeth li Guin, Jaime Tortella Casessis. pàg. 105-108.

 

2. Articles en revistes:

  • Romero, F. J. (2008) Percussió corporal en diferents cultures. Música i Educació. Any XXI, 4, nº 76, 46-97.
  • Romero, F.J. (2006) Bodi music! Bodi percussion! Didàctica de la percussió corporal. Música i Educació. Any XIX, 4, nº 68, 49-88.
  • Romero, F. J. (2004) Der Umlauf der Spanischen Handschriften aus dem Antiquariat Leo Liepmannssohns in Paris und Berlin. Anuari Musical C.S.I.C., Vol. 59. Pàg. 191 – 210.
  • Romero, F. J. (2004) Bodymusic – Bodypercussion. Propostes didàctiques sobre psicomotricitat rítmica. Música i Educació, XVII, 4, núm. 60. Desembre.
  • Romero, F. J.(2002) Fonts de Marianna Martines en l'arxiu prusiano de Berlín. El Miserere a 4 voci concertante, 1768. Nassarre, XVIII, 1-2. Pàg. 331 – 374.
  • Romero, F. J. (2001) El Cancioner poètic-musical de Cracovia. Societat Espanyola de Musicologia, Vol.XXV, Nº 1. Pàg. 143 – 156.
  • Romero, F. J.(2001) Martín i Soler (1754 – 1806). Una aportació a la seua producció religiosa. Sociedad Espanyola de Musicologia, Vol.XXIV, Nº 1-2. Pàg. 135 – 162.
  • Romero, F. J. (2001) La circulació de manuscrits de compositors portuguesos en l'anticuario de Leo Liepmannssohn. Nassarre, XVII, 1-2. Pàg. 339 – 354.
  • Romero, F.J. (2001) Propostes didàctiques sobre la base dels sistemes Bodypercussion i TA KE TU NA. Música i Educació XIV, 3, núm. 47. Octubre.
  • Romero, F. J. (1999) La Missa firal del Pasionario de Las Palmas, probable obra de Melchor Cabell, 1612 – 1615. El Museu Canari, Gran Canària. Vol. LIV. Pág: 351 – 370.
  • Romero, F. J. (1999) Noves aproximacions a Jesús de Monestir“. Música i Educació, Madrid. Núm. 39. Any XII,3. Pág: 81 – 92.

 

PUBLICACIONS EN CONGRESSOS

  • Romero, F.J. (2004) L'aportació de l'últim mestre de capella de la catedral d'Oriola a l'estètica del Motu Propi: Carlos Moreno Soria (1874-1962). Actes del Simposi Internacional "El Motu Propi de Sant Pío X i la Música ( 1903-2003). Societat Espanyola de Musicologia, Vol XXVII, nº 1, pag 455 - 464.
  • Romero, F.J. (2002) Aportació a l'estètica de la música policoral. Actes del Simposium Internacional Alonso Cano i la seua època. Granada 14-17 febrer. pag 745 -750.

 

ENLLAÇOS PERSONALS

 

www.percusion-corporal.com

Departament d'Innovació i Formació Didàctica


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464