• El catedràtic de Didàctica de la Matemàtica d.., rep la Medalla Luis Santaló de Matemàtiques

El catedràtic de Didàctica de la Matemàtica de la Universitat d'Alacant, Salvador Llinares, rep la Medalla Luis Santaló de Matemàtiques

Salvador Llinares, catedràtic de Didàctica de la Matemàtica en la Universitat d'Alacant i coordinador del Grup d'Investigació Innovació i Formació Didàctica que inclou el grup d'investigació d'excel·lència Prometeu 2017 de la Generalitat Valenciana, ha sigut guardonat amb la Medalla Luis Santaló que concedeix el Comitè Interamericà d'Educació Matemàtica (CIAEM). Un reconeixement que s'entrega cada quatre anys a persones que han tingut una rellevant trajectòria intel·lectual en l'educació matemàtica internacional i que han tingut vincles especials amb Amèrica.

Llinares ha rebut el guardó en la cerimònia inaugural de la XV CIAEM, que se celebra en Medellín, Colòmbia, del 5 al 10 de maig del 2019, on l'investigador de la UA pronunciarà una conferència.

La trajectòria acadèmica d'aquest investigador i professor espanyol és d'un altíssim nivell, és una figura reconeguda en l'educació matemàtica internacional.

Ha publicat articles en revistes indexades en l'àmbit de la formació de professors de matemàtiques i participa en la gestió de la investigació com a editor associat de la revista Journal of Mathematics Teacher Education (Springer, 2016- actualitat), i com a membre de l'Editorial Board de diferents revistes internacionals en l'àmbit de l'Educació Matemàtica (Acta Scientiea, Brasil; Educación Matemàtica-Mèxic; AIEM-AIEM-Avances de Investigación en Educación Matemática, Espanya).

Ha participat en diferents monografias internacionals: Encyclopedia of Mathematics Education (Springer, 2014); International Encyclopedia of Education (Elsevier, 2010) i en l'International Handbook of Mathematics Teacher Education (Sense Publishers, 2008).

Llinares ha tingut una vocació especial per la Amèrica Llatina. Ha sigut conferenciant en diverses Conferències Interamericanas d'Educació Matemàtica (CIAEM) i Congressos d'Educació Matemàtica d'Amèrica Central i El Carib (CEMACYC).

També és cofundador de la Xarxa d'Educació Matemàtica d'Amèrica Central i El Carib (REDUMATE)), i membre dels comitès científics internacionals de CEMACYC i CIAEM.