Saltar apartados

Departament d'Innovació i Formació Didàctica

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

11/09/2017
XVI Certamen Universitari Arquímedes d'Introducció a la Recerca Científica

La Direcció General de Política Universitària (Ministeri d'Educació, Cultura i Esport) ha convocat per a l'any 2017 el XVI Certamen Universitari Arquimedes d'Introducció a la Recerca Científica, que el seu objectiu és fomentar la incorporació dels joves universitaris a la recerca mitjançant la concessió de premis als millors treballs.

 

La convocatòria està dirigida a estudiants de grau i de master quedant exclosos els següents: els qui hagen sigut finalistes en edicions anteriors del certamen, els qui estiguen cursant o hagen cursat prèviament ensenyaments de doctorat, els qui cursen el seu segon o posterior master i els qui participen per estudis de grau, enginyeria o arquitectura i tinguen una titulació prèvia equivalent o superior a aquestes.

 

Els guardons ascendeixen a 25 premis en metàl·lic, cadascun d'ells dotats amb quantitats que oscil·len entre 2.000 i 8.000 , 3 estades en centres de recerca del CSIC de dues setmanes de durada, 6 premis de 2.000  per als professors tutors i diversos premis d'entitats col·laboradores (Fundació ONCE i Fundació Vèncer al Càncer).

 

Els interessats a participar en el XVI Certamen Arquimedes, posseeixen de termini fins a les 15h de l'11 de setembre per a la presentació telemàtica de la documentació requerida, a través de la Seu Electrònica del Departament en l'adreça electrònica https://sede.educacion.gob.es en l'apartat corresponent a Tràmits i Serveis.

 

Per a més informació consulteu la web: https://www.mecd.gob.es/mecd/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/general/educacion/200483/ficha/200483-2017 o dirigir-vos a la Coordinadora Científica en el correu electrònic arquimedes@mecd.es . En la web del Certamen estan disponibles els models dels documents a presentar.

15/05/2017
I CONGRÉS INTERNACIONAL. LES ALTRES LECTURES EN EL SEGLE XXI

Data de celebració: 2 i 3 de novembre de 2017

El segle XXI està cridat a significar un punt d'inflexió de conseqüències quasi imprevisibles en el món de la comunicació humana. La revolució de les eines electròniques no és solament un impacte de caràcter tecnològic, està marcant nous camins en  l'ús i aprofitament de la comunicació. La interacció comunicativa entre els diferents agents comunicadors comporta la definició d'un nou perfil d'accés a la comunicació, és a dir, d'un nou lector. Llegir en el segle XXI no és solament aplicar a les tecnologies de la informació i la comunicació el model seqüencial, directe i unilateral de la lectura basada en el vell model de la impremta. Les tecnologies demanen un lector capaç de reconèixer i interpretar missatges plurimedials o multimodals en els quals les opcions i possibilitats són cada dia més generoses i plurals. Llegir en el moment actual comença a ser ja una altra cosa.

04/05/2017
Professora Dra Laurinda C.. Brown. Graduate School of Education, Bristol, UK

 

Dilluns, 25 de setembre de 2017

Visita el Departament d'Innovació i Formació Didàctica. Universitat d'Alacant

Àrea de Coneixement: Didàctica de la Matemàtica

Seminari:

Relentless consistency and first lessons in mathematics teaching and learning

21/07/2017
Professora Dra. Claudia Lisete Oliveira Groenwald, Universidad Luterana do Brasil - ULBRA

 

Programa de Pos-Graduaçao em ensino de Ciències i Matemàtica- PPGECIM

Universitat Luterana do Brasil -ULBRA

Campus Canoes- Porte Alegre

 

Dimarts 18 de Julio de 2017

La professora Claudia L. O. Groenwald encapçala una comissió de la ULBRA visitant el Departament d'Innovació i Formació Didàctica- Àrea de Coneixement: Didàctica de la Matemàtica.

12/04/2017
Professor Dr. Jon R. Star. Harvard Graduate School of Education, USA

 

Dilluns 5 de juny de 2017

Visita el Departament d'Innovació i Formació Didàctica de la Universitat d'Alacant

Àrea de Coneixement: Didàctica de la Matemàtica

Seminari:

- Learning to observe: Using video to improve preservice teachers ability to notice

- Providing support for student learning: Recommendations from cognitive science for the teaching mathematics

12/04/2017
CICLE TALLERS 2017 - INNOVACIÓ EN L'ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES. Potenciant la comunicació Universitat-Centres Escolars

Lloc: Seminari del Departament d'Innovació i Formació Didàctica. Facultat d'Educació

 

 

TALLER 1- Entornos de geometría dinámica

Data: 8 i 15 de maig de 2017

Ponents: Fernando Arenas y Joan Pons

TALLER 2- Contexto y Matemáticas

Data: 22 i 29 de maig de 2017

Ponents: Francisco Arévalo, Gregorio Morales y Carmen Aranda

TALLER 3- Problemas olímpicos

Data: 1 de juny de 2017

Ponents: Oscar Forner, Joan Pons y Fernando Arenas

12/04/2017
Professora Dra. Helena Wessels. Department of Curriculum Studies, Faculty of Education. Stellenbosch University, South Africa

 

Dimecres 8 de març de 2017

Visita el Departament d'Innovació i Formació Didàctica de la Universitat d'Alacant

Àrea de Coneixement: Didàctica de la Matemàtica

Seminari:

- Preparing prospective teachers to teach mathematics for understanding the Stellenbosch context.

28/04/2016
Materials de suport al TFG

La biblioteca ha organitzat una sèrie de materials de suport al TFG amb l'objectiu de reforçar les competències adquirides pels alumnes en els nivells anteriors de les CI2 i complementar-les. Aquests materials estan orientats a l'elaboració del TFG i ofereixen eines i pautes que els facilitaran aquesta labor.

En l'enllaç següent hi ha tota la informació http://ua-es.libguides.com/apoyotfg

 

 



Ubicació: Nou edifici Facultat d'Educació

                Despatx 0702P1022


 


 

Departament d'Innovació i Formació Didàctica


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464